Ulotki reklamowe - najpopularniejsze narzędzie reklamy
Niskie koszty produkcji czy dystrybucji, przyjazna forma to kluczowe zalety najpopularniejszego narzędzia reklamy jakim są właśnie ulotki. Zyskały przychylność wielu pracodawców, przedsiębiorców oraz biznesmenów na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. Łatwo przyswajalna treść oraz przekaz tworzą z nich pożądane oraz często stosowane narzędzie wykorzystywane w marketingu. Czy ulotki faktycznie są jeszcze skuteczne?
Mogłoby się wydawać, że moda na ulotki już dawno minęła. Nic bardziej mylnego. Jak się okazuje, tradycyjne środki reklamy jakimi są ulotki są równie skuteczne w przekazie co internetowa komunikacja marketingowa. Wydruk ulotek reklamowych jest poza tym wydatkiem niewielkim, przez co w każdej chwili można zaprzestać stosowania tego narzędzia reklamy.
Czy ulotki reklamowe są skuteczne?
Ulotki reklamowe, rekwizyty oraz wizytówki to najprostsze narzędzia reklamowe, które ułatwiają prowadzenie skutecznego marketingu każdej, nawet najmniejszej firmy. Ulotki zazwyczaj kojarzą się z nachalnym wciskaniem na ulicy kawałku papieru, który zaledwie po kilku sekundach ląduje w koszu. Mimo to, ulotki mogą gwarantować sukces. Odpowiednia dystrybucja oraz profesjonalny projekt, może w dużym stopniu przyczynić się do stworzenia naprawdę cennego materiału reklamowego.
Co decyduje o sukcesie ulotki reklamowej?
Wszystko zależy od elementów oraz wartości, jaka zostanie uznana za wystarczającą oraz jeżeli wskaźnik konwersji będzie satysfakcjonujący. Jak się okazuje, ponad 50% gospodarstw domowych posiada u siebie różnego rodzaju
ulotki. Ulotki, które posiadają jakąś formę rabatu czy też upustu cenowego przechowywane są znacznie dłużej, niż te, które pozbawione są jakiejkolwiek formy promocji. Co więcej, ponad 89% konsumentów potrafi przypomnieć sobie fakt, iż otrzymali konkretną ulotkę z ofertą. Badania pokazują również, że ponad 78%, którzy mają styczność z ulotką reklamową, jedynie rzuca okiem na jej zawartość, po czym całkowicie się jej pozbywa.
Czynniki, które wpływają na sukces ulotki reklamowej to:
⦁ Czytelność przekazu - zwięzły i prosty komunikat, który dotrze do odbiorcy. Przekaz ten musi być łatwo przyswajalny. W celu przekazania większej ilości informacji warto przekierować odbiorcę np.: na stronę internetową.
⦁ Format - większa ulotka jest dużo bardziej zauważalna i potencjalnie trudniej jest się jej pozbyć. Większa ulotka to również więcej miejsca na treści oraz przykuwającą uwagę grafikę, które wbrew pozorom nie musi być umieszczona na siłę. Większa ulotka to po trzecie, większa przestrzeń oraz czytelność.
⦁ Ograniczona paleta barw - więcej wcale nie znaczy lepiej. Warto postawić na prostotę, niż na pstrokatą i kolorową ulotkę. Zbyt duża ilość kolorów rozprasza czytelnika, co sprawia, że mniej skupia się on na prawidłowej treści, którą ma przekazać ulotka.
⦁ Call to action - jasno określona komenda call-to-action wzywa do działania, pozwala zwiększyć skuteczność w praktycznie każdej formie reklamy. Proste przykłady takie jak: „Kup”, „Zadzwoń” pozornie nieistotne mają ogromny wpływ na wartość ulotki.
⦁ Inicjatywa do działania - najprostszym przykładem jest zaproponowanie czasowego rabatu cenowego, dodatkowych benefitów lub po prostu dorzucić drugi produkt w cenie pierwszego. Konsument czuje wtedy okazję, jest zainteresowany, z której chętniej skorzysta.
Druk ulotek
Ulotki reklamowe można zamówić także
online. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić czas. Dzięki nim dotrzesz do swoich potencjalnych klientów. Mimo iż marketing wielu firm przenosi się do Internetu, reklama wydawnicza oraz pocztowa nadal jest niezwykle skuteczna.