Jak poznać, że filtr DPF jest zapchany? Czyszczenie - regeneracja DPF-a. Jak, gdzie i za ile?

Każdy pojazd ma swoje silniejsze i słabsze strony. Porozmawiamy o tych drugich, biorąc na warsztat silniki wysokoprężne i jedną z najczęstszych usterek związanych z tym rodzajem mechanizmu - zapchaniem filtru DPF. Jak poznać, że faktycznie jest w złym stanie? Jak go wyczyścić? Gdzie przeprowadzić regenerację? Jak, gdzie, za ile?

Filtr DPF - za co odpowiada?

Silniki wysokoprężne zapewniają pokaźne osiągi, ale niestety podatne są na dość częsty mankament, jakim jest zapchany filtr DPF. Ta usterka filtra cząstek stałych to niestety powszechne zjawisko, ale na szczęście da się go wyczyścić. Ważne jednak, by odpowiednio wcześniej zauważyć niepokojące objawy. Wiele pojazdów zostało wyposażonych w kontrolkę DPF. Migając, alarmuje nas o tym, że w filtrze znajduje się za dużo sadzy i popiołów. Wielu kierowców pyta jednak o to, czy da się wcześniej poznać, że DPF jest zapchany, co ma niebagatelne znaczenie, kiedy w samochodzie albo nie ma kontrolki, albo działa ona nieprawidłowo. 

Dlaczego filtr cząstek stałych DPF jest tak ważny?

Filtr cząstek stałych DPF pełni w pojeździe niezwykle istotne funkcje. Jego głównym zadaniem jest oczyszczanie mechaniczne spalin. Filtr wyposażony w specjalne pory zatrzymuje skutecznie te cząsteczki, które odpowiedzialne są za wiele szkód. Przez to, że dostają do atmosfery (maleńkie pyły węgla, substancje toksyczne, rakotwórcze, cząsteczki metali), wpływają bardzo negatywnie na zdrowie każdej żywej istoty. Filtr cząstek stałych DPF skutecznie je wszystkie zatrzymuje. Niestety, ulega częstemu zapychaniu, zwłaszcza gdy pojazd wykorzystywany jest do pokonywania krótkich dystansów.

Jak rozpoznać problemy z filtrem DPF?

Nie warto bagatelizować objawów, bo skutki używania samochodu z zapchanym filtrem DPF to nie tylko pogorszenie komfortu jazdy, ale i wydatki związane z późniejszą naprawą samochodu. Na co więc zwrócić uwagę, by odpowiednio wcześniej zareagować? Przede wszystkim osiągi silnika są gorsze, występują problemy z utrzymaniem mocy. Czasem występują nagłe wzrosty mocy silnika, czasem przechodzi on w tryb awaryjny… 

Takie wskazówki powinny nas zaalarmować, że coś jest nie tak. Niektórzy kierowcy chcą usunąć filtr DPF, żeby wyeliminować te niedogodności, ale to jest bardzo zły pomysł, tak samo zły jak jazda z zapchanym filtrem DPF. Bądźmy więc czujni i zareagujmy odpowiednio wcześniej. Wskazują też na to zapisane przez sterowniki błędy P2463 lub P2002, pokazując w sposób czytelny i bez żadnych wątpliwości, że doszło do zapchania filtra. 

Chociaż istnieją domowe sposoby na to, by wyczyścić filtr DPF, to zdecydowanie lepiej powierzyć to zadanie specjalistom, którzy poddają filtr niezbędnej regeneracji, sprawiając, że wróci on do pełnej sprawności. Dobrze oddać samochód fachowcom zajmującym się też naprawą innych elementów, jak turbosprężarki. Dla każdego mieszkańca Wielkopolski, ale nie tylko zapraszamy do zapoznania się z ofertą firmy TurboPro (regeneracja turbosprężarek poznań i czyszczenie dpf poznań). Do oczyszczenia filtrów DPF używane są wyłącznie wysokojakościowe detergenty bezpieczne dla otoczenia, a cały proces regeneracji odbywa się w zamkniętym obiegu, nie emitując szkodliwych zanieczyszczeń do atmosfery.

​Artykuł partnera

Autor

Redakcja

bypoznan.pl

Komentarze (0)
Zostaw komentarz