Skuteczny wielokanałowy marketing w systemie Marketing Automation

Skuteczne dotarcie do dzisiejszych konsumentów wymaga zastosowania wielokanałowej komunikacji wykorzystującej zarówno wiadomości e-mail, sms i voice, jak również media społecznościowe czy komunikaty na stronach internetowych. Na podejście takie pozwala zaawansowana technologia Marketin Automation.

Systemy Marketing Automation synchronizują działania wielu narzędzi marketingowych i kanałów komunikacji z klientami. Jest to kompleksowe rozwiązanie koordynujące różnorodne działania marketingowe i umożliwiające stosowanie ich w zależności od konkretnej sytuacji.

System pozwala na zarządzanie takimi narzędziami jak e-mailingi, media społecznościowe, landing page, formularze, strony WWW czy też informacje prasowe. Dzięki temu umożliwia dotarcie ze swoim przekazem do klientów na każdym etapie procesu sprzedażowego. Poza wielokanałowymi kampaniami online Marketing Automation daje też możliwość zarządzania działaniami offline, takimi jak programy lojalnościowe.

 

 

Direct Marketing (marketing bezpośredni)

W Direct Marketingu komunikat kierowany jest bezpośrednio do konsumenta za pośrednictwem e-maila, wiadomości sms lub wiadomości głosowej.

Przykładem prowadzenia komunikacji w marketingu bezpośrednim jest wysyłka firmowego newslettera do grupy osób zainteresowanych określoną tematyką lub dystrybucja za pomocą mailingu informacji dotyczących nowej oferty.

Dzięki zastosowaniu Marketing Automation komunikacja ta może być spersonalizowana i zindywidualizowana pod kątem danego odbiorcy. Treść e-maili może zawierać informacje automatycznie dobierane indywidualnie dla każdego adresata. Jest to zaawansowana forma marketingu bezpośredniego bazująca na cechach i zachowaniach.

Działania systemu w zakresie e-mailingu nie kończą się jednak na samej wysyłce. Marketing Automation mierzy bowiem konwersję wykonanych wysyłek (liczby dotyczące odebrania maila, jego odczytania, kliknięć w linki) i monitoruje zachowania adresatów w efekcie otrzymania e-maila.

System umożliwia też prowadzenie kampanii sms z określaniem czasu i grupy adresatów wysyłki. Zapewnia dystrybucję wiadomości głosowych na telefony z wykorzystaniem syntezatora mowy lub przygotowanego nagrania audio.

social media

Social media

Platforma Marketing Automation pozwala również na zarządzanie mediami społecznościowymi, których znaczenie w marketingu stale się zwiększa. Serwisy takie jak Facebook czy Twitter są niezwykle popularne wśród internautów, a co za tym idzie, stają się też kluczowe dla strategii marketingowej, która ma na celu pozyskiwanie jak największej liczby klientów.

Kluczowe dla działań marketingowych w mediach społecznościowych jest zapewnienie wartościowych treści (content marketing), które mogą zaciekawić potencjalnych klientów i w efekcie zwiększyć zainteresowanie profilem firmy.

Istotne jest także reagowanie na bieżąco na wydarzenia, którymi żyją internauci. Opublikowanie trafnego, zabawnego lub niekonwencjonalnego komentarza w odpowiednim momencie może przysporzyć firmie wielu „fanów”.

Co ważne, dzięki systemowi MA firma może zarządzać licznymi profilami w wielu serwisach społecznościowych bezpośrednio z jednego miejsca!

Real time marketing

Wyobraźmy sobie sytuację, w której internauta wchodzi na stronę sklepu ze sprzętem fotograficznym, gdzie jakiś czas temu kupił aparat. Tym razem chce dokupić do niego obiektyw. Na stronie zostaje powitany po imieniu i od razu widzi sprzęty, które sklep rekomenduje dla niego na podstawie wcześniejszego zakupu oraz informacji, jakich udzielił w formularzu na stronie. Wśród wyświetlonych propozycji znajduje się też obiektyw, który spełnia jego oczekiwania. Po kliknięciu na niego widzi specjalną ofertę – jeżeli dokona zakupu dzisiaj, otrzyma atrakcyjną zniżkę.

Więcej na: http://ipresso.com/pl/features/rtm

Działanie takie jest możliwe dzięki funkcji Akcji na stronach, która pozwala na wyświetlanie kontaktom (zarówno rozpoznanym i nierozpoznanym) dynamicznych treści dostosowanych do atrybutów i aktywności danej osoby. Dzięki temu odpowiedni komunikat dotrze do ściśle określonej grupy targetowej w czasie rzeczywistym (real-time).

Przedstawione powyżej przykłady pokazują wszechstronność systemów Marketing Automation i szerokie spektrum ich zastosowania w prowadzeniu nowoczesnych i skutecznych kampanii marketingowych. Systemy te nie ograniczają się przy tym jedynie do działań w Internecie. Bardzo dobrze sprawdzają się również w połączeniu z marketingiem mobilnym, kampaniami prowadzonymi offline i Internetem Rzeczy.

Autor

Redakcja

bypoznan.pl