Co jeść przy zakwaszeniu organizmu?

Dieta roślinna istotnie pomaga przy walce z depresją. Według badań przeprowadzonych na ponad 15 tysiącach osób, stan psychiczny człowieka jest bezpośrednio powiązany z jego stylem żywienia, a także ewentualnym niedoborem wartości odżywczych. Pomocne przy depresji, są zwłaszcza warzywa, owoce, kiełki, pestki, a także rośliny strączkowe (posiadające liczne właściwości alkaiczne). Warto do swojej diety wdrożyć również pełne, nienasycone kwasy tłuszczowe.

Wyniki badań dały początek szerszemu spojrzeniu na kwestie żywieniowe. Jak się bowiem okazuje, nasze nawyki istotnie wpływają na ogólne zdrowie psychiczne (w tym badane ryzyko wystąpienia depresji). Podczas eksperymentu, pod lupę wzięto następujące rodzaje diety:

  • środziemnomorską
  • dietę prowegańską
  • alternatywną dietę prozdrowotną (indeks 2010).

Każdy uczestnik w trakcie badań uzupełniał raporty. Dotyczyły one atrakcyjności stosowanej diety, a także stopnia jej trzymania. Wyższy wynik oznaczał w tym wypadku zdrowszą dietę.

W kwestii punktowania, produkty takie jak orzechy, owoce oraz warzywa, podwyższały ogólny wynik badanego. W przeciwieństwie do drugiej kategorii (do której zaliczyć możemy chociażby mięso i słodycze), wpływających negatywnie na jego wynik końcowy.

Pomysłodawcy badania podkreślają istotny wpływ nawyków żywieniowych na stan umysłu. Wszystkie diety, które poddano testowi, poprawiały ogólną kondycję psychiczną badanego. Wyniki te potwierdziła w wywiadzie Almudena Sanchez-Villegas z Uniwersytetu Las Palmas de Gran Canaria, jedna z głównych osób nadzorujących badania.

Cały eksperyment rozpoczął się 21 grudnia 1999 roku. Osoby poddane badaniom, zostały indywidualnie dopasowane do poszczególnych rodzajów diet. Przy wyborze, wzięto pod uwagę między innymi obecne schorzenia, a także ogólny stan zdrowia (otyłość, cukrzyca). Naturalnie, wszyscy badani w początkowej fazie nie posiadali stanów depresyjnych ani depresji.

Sprawdź także >> kolagendopicia.pl

Cały projekt trwał przez imponujący okres 10 lat. Kwestionariusze wypełniano przed rozpoczęciem badań, a także po ich zakończeniu. Część uczestników nie trzymająca się wymagań przydzielonej diety, po zakończeniu eksperymentu przyjmowała antydepresanty.

 

zakwaszenie

W kwestii samych diet, najlepszą okazała się alternatywna dieta prozdrowotna (indeks 2010). Jest ona jednak niezwykle podobna do drugiej badanej diety – śródziemnomorskiej, która również osiągnęła bardzo korzystne wyniki.

Obie propozycje oparte były na produktach takich jak warzywa, owoce, rośliny strączkowe oraz niewielkiej ilości wina. Składniki te, dzięki zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3 i 6, korzystnie wpływają na zdrowie psychiczne organizmu.

Powiązanie diety oraz kondycji psychicznej dostrzega jedna z autorek badania. Podkreśla ona pozytywny wpływ przyjmowanych pokarmów na ogólne samopoczucie uczestników. Kluczową kwestią, okazało się przestrzeganie przydzielonego planu żywieniowego. Nawet drobne odejścia od proponowanych w badaniu diet, prowadziły do niejasnych wyników. Widoczne efekty stwierdzono głównie w grupie osób trzymających się restrykcyjnie założeń eksperymentu.

Wyniki badania potwierdzają negatywny wpływ niektórych pokarmów, zwiększających ryzyko wystąpienia depresji. Prawidłowe, zdrowe odżywianie, pozwala osiągnąć właściwą równowagę organizmu. Sposób żywienia przekłada się również na pozytywne myślenie, a także właściwe nastawienie do życia. Przy określaniu planu żywieniowego, nie wolno jednak popadać w przesadyzm. ,,Zdrowsza” dieta nie przyniesie widocznych efektów, gdy już aktualnie dbamy należycie o nasze zdrowie.

Eksperyment został poparty okresowymi raportami stanu zdrowia, a także kontrolnymi wizytami u psychologa. W celu określenia pełnej słuszności hipotez, potrzeba jednak przeprowadzenia bardziej szczegółowych badań. Pozwolą one na określenie dokładniejszego wpływu danego produktu na zdrowie układu nerwowego człowieka. Czas jest niezbędny do wykonania dokładnych analiz, a także wyodrębnienia konkretnych produktów, wpływających na występowanie stanów depresyjnych oraz depresji.

 

Więcej informacji na: studio-kotlina.pl

Autor

Redakcja

bypoznan.pl