Redakcja
bypoznan.pl
Reklama do dźwignia handlu, jak mówi popularne powiedzenie. Musimy jednak pamiętać o tym, że swój efekt osiągnie ona tylko wtedy, gdy będzie prowadzona zgodnie z przepisami praw. O czym powinniśmy pamiętać?
Reklamy nie możemy umieścić wszędzie – jesteśmy ograniczeni różnymi przepisami prawa krajowego oraz lokalnego. Gdy chcemy wypromować swoją firmę skutecznie i nie narazić się na żadne kary, powinniśmy pamiętać o tym, gdzie możemy umieścić swój przekaz.
Dokładne zagadnienia dotyczące umieszczania reklam w przestrzeni publicznej możemy znaleźć w takich aktach prawnych jak:
Oprócz tego zastosowanie mają przepisy prawa miejscowego, w tym uchwały, zarządzenia, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, które opracowywane są przez gminy, powiaty, województwa. Tutaj zastosowanie ma tak zwana ustawa krajobrazowa, która została wprowadzona 20 marca 2015 roku.
Zgodnie z przepisami nie musimy obecnie ubiegać się o zgodę na pozwolenie na zamontowanie reklamy na budynku, niemniej jednak musimy powiadomić o tym odpowiedni organ – zwykle jest to starosta, wojewoda albo Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego. Jeśli w terminie 21 dni od dnia doręczania zgłoszenia nie otrzymamy sprzeciwu, wtedy możemy w terminie 3 lat rozpocząć prowadzenie prac mających na celu montaż reklamy. Zgłoszenia będzie wymagała też reklama traktowana jako mała architektura.
Z kolei w przypadku reklam w pasach i na terenach przyległych do pasów dróg publicznym musimy posiadać zezwolenie od zarządcy drogi.
Z kolei w przypadku reklam mobilnych takich jak ścianki reklamowe, roll-upy, które mogą być umieszczane we wnętrzach i na zewnątrz, powinniśmy uzyskać zgodę właściciela terenu, na którym taka reklama ma się znaleźć. Nie powinniśmy też zastawiać nią chodników i innych przestrzeni tak, aby zakłócać ruch.
Zatem musimy pamiętać o tym, że nie wszędzie możemy ustawić reklamę bez żadnych ograniczeń. Najlepiej skontaktować się ze specjalistami w tym zakresie, czyli z agencjami reklamowymi.
Agencje reklamowe wychodzą naprzeciwko oczekiwaniom swoich klientów i mogą obecnie wykonać dla nich niemalże każdą reklamę – także taką, która nie do końca spełnia wymagania powyższych przepisów prawa.
Warto jednak postępować zgodnie z przepisami i zamówić taką reklamę, która nie będzie ich naruszała, a także powiadomić o niej odpowiednie organy albo uzyskać zgody. Nie będziemy wtedy narażeni na różne kary wynikające z braku przestrzegani aktualnego prawa – głównie to kary grzywny, a także konieczność usunięcia reklamy.
W przypadku niektórych reklam zewnętrznych nie musimy jednak się o nie ubiegać. Dobrym przykładem może być tutaj reklama na samochodzie – oklejone auto może znaleźć się nawet w centrum miasta i tam promować naszą firmę. Taką usługę może wykonać dla twojej firmy agencja reklamowe Fabricam, która specjalizuje się w reklamie zewnętrznej – z jej ofertą można zapoznać się bliżej na stronie internetowej www.fabricam.pl/oklejanie-samochodow.
Podsumowując, jeśli chcesz, aby twoja firma była dobrze widoczna, wybierz jedną z dostępnych form reklamy zewnętrznej – do wyboru mamy tablice, szyldy, banery, ścianki, pylony, oklejone auta, aby wspomnieć tylko o niektórych z nich. Pamiętaj jednak o tym, aby twoja reklama była zgodna z lokalnymi i krajowymi przepisami – w przeciwnym przypadku możesz narazić się na konsekwencje.
Materiał zewnętrzny
bypoznan.pl
Poznański serwis informacyjno - rozrywkowy
Z życia miasta, czyli najważniejsze newsy związane z naszym miastem
Publikujemy, doradzamy, oceniamy, komentujemy
E-mail: miasto@bypoznan.pl